سلااااام 

ماه رمضونتون مباااارک. ببخشید که دیر اومدم. آخه به طرز غریبی حس میکنم جز یکی دو نفر هیشکی اینجا رو نمیخونه برای همین خیلی فرق نداشت برام کی بیام :)

من خیلییی ماه رمضون رو دوست دارم... حس خوب افطار و شب بیداری و سحرهای دوست داشتنی... ناز کردن برای خدا و قرآن خوندن و کمتر کار کردن ;)

دیروز 10 نفر مهمون داشتم ان شاالله هفته ی بعد هم 10 نفر مهمون دارم :)

مهمونی دادن رو دوست دارم و روزای بعد مهمونی که خونه برق میزنه :)

خوب بریم سراغ بحثمون: نظم و برنامه ریزی

یه روز داشتم طبق معمول وبلاگ گردی میکردم که وبلاگ لذت کمتر داشتن رو باز کردم. مطلبش توجهمو جلب کرد. راجع به وبلاگ یه خانوم خارجی بود به نام هیثر.

هیثر خانم 3 تا بچه ی قد و نیمقد داشت ولی خیلیییی با نظم بود.

یه زونکن راهنمای مدیریت خونه داشت که این زونکن دارای بخشهای متنوعی بود و کاراش رو توی اون سامون میداد و مینوشت و علامت میزد.

انقدر زندگی هیثر برام جذاب بود که رفتم توی وبلاگش. میخواستم ببینم زونکنش چه بخشهایی داره و چجوریه...

چشام گرددد شد وقتی دیدم قسمت اول زونکنش راجع به دعا و مطالعه ی انجیله!!!

برام خیلییی جالب بود وقتی این جمله ی هیثر رو خوندم, انگار توی عمق قلبم نشست:  

this section is first in my binder beacause I try to put God first in my life

یعنی من این قسمت رو اول گذاشتم چون سعی میکنم خدا اولویت اول زندگیم باشه.

بعد دیدم میگه انجیل رو به 365 قسمت تقسیم کرده و هر روز یه قسمتشو میخونه و تیک میزنه. اینجاش رسما زدم تو سر خودم... این خانم اروپایی ارتباطش با خدا کجاست و من کجا؟ من چقدر با قرآن مانوسم؟ جز ماه رمضون کی هر روز میخونمش؟ 

بعدش یه لیستی از دعاهاش نوشته که خواسته هاشو از خدا لیست کرده و به هر کدوم که میرسه تیک میزنه

بعد از اون هم یه سری جملات و نامهای خدا رو نوشته که بهش آرامش میدن...

قسمت بعدی زونکن هیثر برنامه ی کاره

لیست کارهای روزانه و هفتگی و ماهانه و شش ماهه و سالانش رو اونجا مینویسه و تیک میزنه

قسمتهای بعدی زونکن راجع نظافت و امور مالی و تغذیه و امور فرزندان و... است

خیلییی جالبه خیلییییی

حتما از (وبلاگ لذت کمتر داشتن) راهنمای خونگی هیثر و قسمتهای مختلفشو بخونین.

من همینطور که داشتم میخوندم آه حسرت میکشیدم... آرزوی اییینهمه بابرنامه بودن و تسلط روی زندگیمو داشتم

رفتم توی نظرات وبلاگ لذت کمتر داشتن که نظر یکی از دوستان رو دیدم که راجع به جدول برنامه ریزی ساج صحبت کرده بود که خیلی مفید بوده براش...

سریع رفتم و توی گوگل دو کلمه رو سرچ کردم : ساج برنامه ریزی

رفتم توی صفحه اش و جداول برنامه ریزی هفتگی, ماهانه و سالانه اش رو دانلود گردم. عااالی بود. با خوندن راهنماش طرز استفاده اش رو خوب متوجه شدم و تصمیم گرفتم ازش به بهترین صورت استفاده کنم و کلی حسرت خوردم چرا زودتر نشناختمش...

حالا منم و جداول ساج که همسرم برام پرینت گرفته و یه دنیای جدید پیش رو...

همین جالا هم داشتم برنامه ریزی هفته ی آینده ام رو توی جدول هفتگی ساج مینوشتم.